Op basis van de aangepaste PKN richtlijnen is het mogelijk om een aantal dingen binnen het gemeentewerk weer op te pakken:

1. Jeugdwerk
  2. Bezoekers erediensten

We willen gemeenteleden de gelegenheid geven om deze mogelijkheid te benutten, waarbij de landelijke basisregels (RIVM) onverminderd van kracht blijven.

In verband hiermee zijn de basisregels enigszins gewijzigd, zoals we die voor onze kerk(gebouw en terreinen) hebben vastgesteld.

1. Landelijke basisregels (RIVM-richtlijnen); op hoofdlijnen:
    1. Houd afstand; 1,5 meter
    2. Hygiëne; was regelmatig je handen / desinfectie
    3. Blijf thuis bij positieve test van jezelf of huisgenoten
    4. Blijf thuis als je in contact geweest bent met positief getest persoon
    5. Blijf thuis bij klachten verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn), hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts, plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping).
  2. Groepsgrootte
    1. Binnen (in het kerkgebouw): geen, uitzondering:

i.    Jeugdwerk*

ii.    30 bezoekers tijdens internetdienst**

1. Buiten: geen, uitzondering jeugdwerk*.
    2. Thuis: max. 1 (≤ 12 jaar niet meegeteld)
  1. Zingen
    1. Binnen: geen, uitzondering jeugddienst met alleen aanwezige jongeren; muzikanten op 5 meter van bezoekers
  2. Mondkapje (> 12 jaar)
    1. Binnen: bij verplaatsing in het gebouw, bij binnenkomst en vertrek
    2. Buiten: op verzoek van leiding / zelf initiatief

*) Jeugdwerk: In overleg met de jeugdleiding worden aangepaste activiteiten hervat. Houd hiervoor de berichtgeving vanuit de leiding in de gaten.

**) Bezoekers internetdienst: Tot en met Pasen (4 april) zijn de erediensten gezamenlijke internetdiensten afwisselend in Hervormde- of Gereformeerde kerken. Tijdens de biddag dienst van 10 maart worden er een aantal kerkraadsleden uitgenodigd van de 3 kerken om bij wijze van proef aanwezig te zijn. Vanaf zondag 14 maart is het mogelijk om met maximaal 30 bezoekers tijdens deze internetdiensten aanwezig te zijn. De kerk waar de internetdienst plaatsvindt nodigt hiervoor haar gemeenteleden uit. Bezoekers registreren vooraf en zijn welkom na het ontvangen van een bevestiging (zelfde werkwijze als vorig jaar). Bij binnenkomst wordt gevraagd naar eventuele klachten en een plaats toegewezen. Voor de geplande jeugddienst worden alleen jongeren uitgenodigd, in verband met live muziek (zang). In de overige diensten wordt er in de Gereformeerde kerk alleen gewerkt met bandopname (Youtube).

Namens de kerkraad een hartelijke groet,

Pieter

Update Corona maatregelen