Contact via Jeugdouderlingen of  jeugdcentrale@gereformeerdekerkgenderen.nl

Vanuit de Jeugdcentrale worden de clubs gegeven voor groep 3 tot en met het vierde jaar van het voortgezet onderwijs. Een clubavond beslaat tweewekelijks ongeveer 1,5 uur. Hierin komen de kinderen samen met de leiding op de Jeugdzolder van de kerk. De leiding opent met gebed, er kunnen liederen worden gezongen en er wordt een verhaal uit de Bijbel gelezen. Na het bijbelse gedeelte wordt er met de kinderen geknutseld, een spel gespeeld of een onderwerp besproken (naar gelang de leeftijd van de kinderen). Het seizoen wordt gestart met het Startweekend en in het seizoen worden activiteiten gehouden. Het seizoen wordt afgesloten met het Kampeerweekend.

Spaardoel: Kledingmagazijn ‘Je mag er zijn’
Kledingmagazijn ‘Je mag er zijn’ locatie Almkerk is één van de drie depots, speciaal voor pleegouders en pleegkinderen. Als een kind uit huis wordt geplaatst is dat echt geen leuke logeerpartij. Tijd om een koffertje te pakken is er niet. Als pleegouder wil je graag het leed voor een kind zo klein mogelijk maken, en hem of haar een veilig gevoel geven. Emotioneel is dat en hele taak, maar praktisch komt er ook heel wat bij kijken. Kledingmagazijn ’Je mag er zijn’ bied in deze de mogelijkheid om gratis te komen winkelen. Er staat een spaarpot op de jeugdzolders. De kinderen mogen iedere clubavond geld meenemen voor het spaardoel.

Indeling van de clubavonden voor het seizoen 2019-2020 :