Neem voor vragen over de jongeren-, belijdenis- of doopcatechese contact op met de predikanten.

JONGERENCATECHESE

Follow Me

Ben je tussen de 12 en 16 jaar en benieuwd naar wat de bijbel je zegt over onderwerpen die voor jou belangrijk zijn? Kom dan naar de ‘Follow Me’ avonden. Lees binnenkort in de nieuwsbrief of op de website wanneer de avonden zijn.

Go2gether

Iedereen die van de kindernevendienst af gaat, krijgt in onze kerk een buddy aangeboden: iemand uit de kerk die een poosje met jou meeloopt en met wie je leuke dingen samen kunt doen. Als je naar de middelbare school toe gaat, komen er heel veel nieuwe dingen op je af. Soms heb je vragen over het geloof en de kerk. Dan kan het fijn zijn als je iemand anders dan je ouders in de kerk kent waar je ook eens mee kunt kletsen of leuke dingen mee kunt doen. Drie keer per seizoen wordt er een activiteit gepland met alle buddy’s en 1e-3e klassers met een buddy samen. Daarnaast kun je van tijd tot tijd met je eigen buddy afspreken. Zo leer je elkaar kennen, en kun je ook eens ontdekken welke plek je in onze gemeente zou kunnen innemen. Jongeren zijn tenslotte in heel veel dingen veel beter dan oudere volwassenen, toch? Als het eerste seizoen goed beviel, kun je er een tweede of zelfs een derde seizoen aan vastplakken. Daarna houdt het buddy traject op maar kun je altijd contact blijven

BELIJDENIS CATECHESE

Je gelooft, geloof je. Je hebt het meegekregen van je ouders maar bent nu oud genoeg zelfstandig na te denken over wat je belangrijk vind in dit leven. Hoort God daarbij? Hoort de kerk daarbij? Wat betekent het als je zegt ‘Ik geloof’ in de gereformeerde kerk? Belijdeniscatechese is er voor om deze vragen serieus onder de loep te nemen en zicht te krijgen op een antwoord daar op. En als je antwoord ja is, waarom zou je dat dan voorin de kerk nog een keer moeten zeggen, wat is de meerwaarde daarvan? We praten met elkaar over geloven, en alles wat daar bij komt kijken en nemen daarin alle vragen serieus. Dus als je het al zeker weet, of juist nog niet, meld je aan via predikant@gereformeerdekerkgenderen.nl en houdt de nieuwsbrief in de gaten voor meer informatie.

DOOPCATECHESE

Wanneer ouders er blijk van geven hun kind graag in het midden van onze gemeente te willen laten dopen zullen er 2 of 3 avonden doopcatechese met hen worden gepland. We proberen verschillende dopelingen tegelijk te dopen zodat ook deze avonden met al deze ouders plaatsvinden. Op deze avonden spreken we over waar de doop voor staat, de beloften die je als ouders doet, wat het betekend je kind voor te gaan in het geloof en we gaan inhoudelijk met de dienst bezig waarbij ouders inbreng hebben in liederen, tekst, getuigenis of een andere bijdrage. Hierdoor kunnen we bewuster toeleven naar de doop en ook met elkaar vragen delen en elkaar verder op weg helpen. Hierover kun je altijd contact op nemen met de predikanten.